Tuesday, June 23, 2009

Postcard-Dei sould be from Switzerland

Postcard-Dei sould be from Switzerland
==============================
After visiting a blog, I want to show you the stories of my postcards. The first postcard I would like to introduce is the one, the scenic sight of Switzerland, be given from Dei, who is my ex-coworker in 2002. At the same time I get another one from Paris, but this is more special to share with you. This card is very special not only for the beautiful view, but also for its postmark. The postmark is not a real one, it was drawn by Dei for he couldn't sent it from Switzerland. when I got it, the postmark was drawn already. Dei is a very nice person. Since I left the office for several years, I still get the postcard from him while he traveled in the other counties.
------------------------------------------------------
逛了一趟[小花趴趴走]回來後,著實難忍心中的激動,回過頭來翻閱這些年來,朋友在我威脅之下所寄來的明信片,其中第一名的要屬德哥,第二名則非Monica莫屬。在檢視德哥寄來的眾多名信片中,首先挑出這張2002年瑞士的風景明信片來與眾友分享。
這張明信片所呈現的為少女峰之冰河地形(我可是一直嚮往著可以坐上觀景火車欣賞冰河地形呢),德哥並不是坐上觀景火車去,而是藉由穿梭於冰洞之間的齒輪火車上山頂。聽起來超讚的!在明信片的最後,德哥還寫上了:

「加油!努力工作、存夠錢、休個假、瑞士等著Felicia的到來。」

基本上,在2002年的旅程中,德哥總共拜訪了法國及瑞士,這兩地的美景,他都不吝嗇於寄給我明信片,那為何獨挑這一張介紹呢?原因在於德哥寫好的這封明信片並未來得及從瑞士寄回來,為了彌補這個缺憾,他照著從法國寄給自己的明信片,「手動」地描繪[郵戳]後才交到我手中。
這張明信片是我收集之明信片中很特別的一張,不僅風景美,背後更是顯示他的細心。德哥是個很認真的人,他是我第二份工作的同事,雖然我離職很多年了,至今,他每次出國都還不忘寄張明信片給我,這也是為何他所寄來之明信片是排行榜中的第一名。

--------Felicia 憶友之情誼於己丑初夏之際
.

No comments:

Post a Comment