Sunday, November 02, 2008

Don't Blame Me If You Miss the Best Part!

Don't Blame Me If You Miss the Best Part!
=================================
I like this sentence, because missing the best part doesn’t mean there’s no the best part! The best part does exist! Just like human being, we all have the gory from God. Even though we missed this part, it still exists.

The sentence is from the book - The Father Heart of God.

==================================
趁著空堂休息時間,總算把這本買了整整一年多的書"The Father Heart of God"翻完了。這次看到這句話真的頗有感觸的,我想,這也是我常犯的錯吧,尤其是,對於超沒耐心的我,在習慣要快速去判斷一個人的行為或問題時,常看到的是一個人負面的能力行為、沒動力的處事行為,就像一直以為覺得的,我看不到神的榮耀存在於這些族群身上。然而,我沒看到真的代表著不存在嗎?所以當這句話出現在我眼前時,真的是一個好大好大的提醒!「不要因為你錯過最好的部份而責備我!」

很高興在空堂時間可以翻完這本書,總覺得神的保守與帶領常是超乎人所求所想,總是那麼奇特地讓你能感受到神的眷顧,是明明可知的,即使是眼不能見。期待這句話能成為我目前工作上每日的提醒!

----------Felicia思於戊子秋梅竹空堂之際--------
.

No comments:

Post a Comment