Monday, August 27, 2007

找不到路..I was lost

找不到路....I was lost
================
第一天上班,很仔細地騎車,仔細留心轉彎的地方,卻忘了記路名,雖然安全抵達上班地點,開始第一天的適應期。回家時,卻找不到路回去,不小心騎到工業區去,最後還是外勞帶我出來。被我朋友笑死了,竟然要外勞帶我找到路!

My first day rode to the office. I was careful for the way to my office, but forgot to bear in mind the name of these roads. It’s safe for me go to work on time. After getting of duty, I couldn’t find the way to my friend’s home. I was lost for almost 1 hour! Finally, two kind foreign laborers took me to the way which I need. My friend laughed at it: need foreign laborers to tell u the road!

-------Felicia's frist day of the new job and 2ed day in the new city, 2007

2 comments:

  1. 噗...真是糟糕哩!
    路痴呀~ㄎㄎㄎ
    上班還習慣嗎??
    我應該很難離開 開刀房相關單位吧...
    畢竟我會的就只有這些了0.0
    想想我待開刀房 一待就快8年了
    真恐怖

    ReplyDelete
  2. 呵 我還在摸索啦
    幸好同事都很幫忙
    只是還弄不懂要做什麼= =

    我有在MSN上丟兩則手術房的資料
    應該一樣吧@_@
    來吧,來吧.....
    雖然不能保證一定會很好
    但至少,換個環境
    又有熟人........

    ReplyDelete